Escape
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Linkpartners
New york- Times square 93155956 linkpartner worden? stuur een PB naar Admin, Phoebe of Jean-Ann.

 

 New york- Times square

Ga naar beneden 
+2
Malaya
Madison
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 7:58 pm

Times Square is zowel een plein als een buurt in Manhattan, New York in de buurt van 42nd Street en Broadway. De naam is afgeleid van het voormalige hoofdkantoor van de krant The New York Times. Tot de bouw daarvan in 1904 heette het Longacre Square.

Het plein ligt op de kruising van Broadway en Seventh Avenue tussen West 42nd Street tot West 47th Street. Onder het plein ligt het metrostation Times Square-42nd Street.

Het plein is het culturele centrum van New York City. In de jaren tachtig van de 20e eeuw stond de buurt er echter zeer verpauperd bij. Door een gezamenlijk initiatief van overheid en ondernemers kreeg de buurt na 1990 weer zijn oude allure.

Opvallende kenmerken van het plein Times Square zijn de elektronische billboards, waarvan er meer dan 50 hangen. De theaterwijk Broadway, genoemd naar de straat, bevindt zich hier.

Elke oudejaarsavond zijn er veel mensen op en rond het plein. Even voor twaalf uur kunnen zij een grote, glanzende bal zien dalen langs een 23 meter hoge vlaggenmast boven op One Times Square Plaza. Vele miljoenen mensen volgen dit rechtstreeks op de televisie.

Times Square wordt over het algemeen als de meest bekende straat van de wereld beschouwd. In New York staat het ook wel bekend als Crossroads of the World.

Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:14 pm

Malaya vond New York tot nu toe maar niks, maar het was een van de dingen op haar nog-te-bezoeken lijstje geweest. Ze moest toegeven dat het wel indrukwekkend was. De grote billboards, de grote mensenmassa maar het was niet iets waar zij van hield. Ze had het gevoel gevangen te zitten tussen alle mensen. Ook Ying Yang vond het maar niets, hij zat op de rand van één van de gebouwen argwanend de mensenmassa te bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:17 pm

Madison vond het altijd geweldig in New York, dat kwam voornamelijk omdat ze hier altijd een soort van onzichtbaar was tussen de mensenmassa. Haar zwarte motorjack werd een beetje warm maar ze twijfelde er niet over om hem uit te doen. Daar was hij haar toch iets te dierbaar voor. Met slome passen liep ze door de mensen massa. Ze hoefde niet veel moeite te doen om zich voort te bewegen maar wel goed uit te kijken dat ze niet tegen mensen opbotste. Want dan zou ze gaan schelden en misschien nog wel meer. Wat was ze toch weer vriendelijk vandaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:33 pm

Malaya vond het wel genoeg, ze trok het niet langer tussen al die mensen. Ruwer dan dat ze normaal zou doen worstelde ze zich door de mensenmassa heen. Natuurlijk leek het alsof iedereen ineens de andere kant opmoest. Ze botste tegen verschillende mensen aan en mompelde dan 'sorry'. Maar wonderbaarlijk botste ze pas naar een tijde echt tegen iemand aan. (Madison)
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:37 pm

Madison zag het meisje wel maar wilde gewoon niet aan de kant gaan. Blijkbaar had het meisje haar niet gezien want ze knalde vol tegen haar op,' Kan je niet uit die domme ogen van je kijken! Er willen ook gewoon mensen langs zonder half omver geduwd te worden!' Het was waarschijnlijk een raar idee dat zo'n klein meisje zo'n grote mond op kon zetten want er draaide een paar mensen hun kant op maar die keken al gauw weer weg toen ze merkte dat de woorden uit Madisons mond kwamen. Ze keek even of er iets stuk was of gescheurd en checkte even on opvallend of ze de Stof niet had beschadigd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:42 pm

Malaya schrok van de heftige reactie, ze gaf toe dat ze niet goed had uitgekeken maar het meisje reageerde wel heel overdreven. "Sorry." Mompelde ze. Ze durfde bijna niet harder te praten, ze voelde zich nooit op haar gemak in grote groepen en deze was naar haar smaak veel te groot. Onbewust was haar hand naar haar middel gegaan, onder haar T-shirt hing namelijk een schede waar een scherp mes in zat. Toen Malaya dat doorhad trok ze gauw haar hand weer weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 8:49 pm

Madison volgde even met haar ogen de hand van het meisje maar liet het rusten. Ze trok haar mond weer open om iets beledigends te zeggen maar ze vond dat het meisje wel erg zachtjes reageerde, het was weer een verlegen kind volgens haar, wat vond ze dat storend maar ze zei er daarom maar niks van. Met een snelle beweging trok ze haar haren strakker zodat de staart beter zat. Het was een onnatuurlijke snelle beweging maar bijna niemand besteedde er aandacht aan dus ze verwachtte niet veel en al helemaal niet van het meisje dat voor haar stond,' Dus waarom sta je nogsteeds in mijn weg?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 9:13 pm

Malaya zag de beweging en was meteen op haar hoede, de laatste tijd had ze geprobeerd oplettender te worden, ze dacht dat dat haar wel was gelukt. Natuurlijk dacht ze eraan dat ze het waarschijnlijk had verbeeld, maar ze bleef wel goed opletten en haar hand bleef in de buurt van haar middel. Onhandig probeerde ze aan de kant te gaan, maar dat lukte maar half. De mensenstroom die de andere kant op ging werkte tegen en verschillende mensen leken het leuk te vinden haar terug te duwen of er in ieder geval niet door te laten.
----------
sorry dat ik de hele tijd zo laat reageer, maar ik ben tegelijkertijd ook huiswerk aan het maken
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 9:17 pm

Madison kreeg een grote gemene grijns op haar gezicht toen ze zag dat het meisje moeite kreeg erdoorheen te komen,' Aghh maakt niet uit sorry dat ik zo rot reageerde!' Het was raar om zo aardig te zijn maar ze zag ook wel dat dit meisje heel erg op haar hoede was en des te leuker vond zij het om met zo iemand te spelen. Net alsof zij de poppenspeler was en het meisje de pop, haar hand gleed even over haar riem en ze voelde de dolk goed zitten en hij glinsterde een beetje in het licht wat dus niet de bedoeling was. Gelijk deed ze haar groene legeroverhemd eroverheen en hoopte dat het meisje niks had gezien. Ookal was het niet al te raar dat ze met een dolk rondliep want je wist het maar nooit in deze buurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 9:31 pm

Malaya zag alleen een schittering die een normaal iemand waarschijnlijk niet eens had gezien, maar verder zag ze niks. Als er niet zoveel mensen om haar heen waren geweest had ze allang iets teruggeroepen. Ze begreep niet wat het probleem was van dat meisje, en van iedereen om haar heen. Even ademde ze diep in, ze wilde haar zelfbeheersing niet verliezen. Er sprak duidelijk boosheid uit haar ogen en ze deed ook helemaal geen moeite het te verbergen. Dat vervelende mens mocht best weten dat ze boos was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 9:36 pm

Madison keek geschrokken of nou ja ze speelde het,' Ohh sorry heb ik je boos gemaakt met mijn gemene opmerking! Het was niet mijn bedoeling soms vloepen die gewoon uit mijn mond en dan kan ik het niet meer tegenhouden.' Het was gek dat ze al zoveel tegen dit onbekende meisje zei want normaal hield ze er toch meer van haar mond dicht te houden. Misschien kwam het omdat het nu kon, er was niemand echt die naar haar luisterde en het waren allemaal gemene opmerkingen dus niet heel erg nuttig ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptyma apr 04, 2011 9:44 pm

Malaya voelde hoe ze vanbinnen begon te koken. Maar met heel veel moeite zette ze een lieve glimlach op. "Het geeft niet hoor." Damn, dacht ze, het lukte haar niet helemaal het scherpe kante van haar stem te halen. Nu met iets meer succes duwde ze zich door de menigte, niet omdat de mensen opeens aardiger waren geworden maar omdat ze door haar boosheid een heel stuk minder voorzichtig was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 6:19 am

Madison begon een beetje breed te grijnsen maar wist zich nog een beetje in te houden. Zonder enige problemen met mensen liep ze rustig achter het meisje aan, omdat ze hier zo vaak kwam wist ze hoe mensen waren en kon ze zich makkelijk door de mensenmassa heen wringen zonder iemand anders te raken. Ze had dan wel al haar doel bereikt ze kon het niet laten om nog een beetje te pesten,' Waar ga je heen met zo veel haast?' Ze trok een lief gezicht en haar ogen stonden geïnteresseerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 8:25 am

Malaya opende haar mond. Als eerste wilde ze 'gaat je niks aan' zeggen, maar dan werden mensen altijd nieuwsgierig. "Drie keer raden," mompelde ze. Het zou moeilijk worden aangezien zelf nog niet precies wist wat haar volgende bestemming was. Nu wilde ze gewoon weg van het meisje en uit de mensenmassa.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 10:14 am

Madison begon diep na te denken,' Misschien ga je naar je werk, nee als je dat zou doen dan was je tegen niemand op gebotst want dan wist je wel hoe je door een mensenmassa heen moest lopen.' Ze dacht weer diep na en die stilte die er nu viel was eerder om het meisje te irriteren dan om echt na te denken,' Ik denk dat je ergens voor op de vlucht bent. Misschien een gemene ex of je familie die je wilt verkopen of die boos op je is.' Even keek ze onderzoekend naar het meisje maar hield haar mond verder, het zou best kunnen dat ze één van de ontsnapte is maar daarvoor zou ze de naam moeten weten van dit meisje, want er stonden namen op de brief die ze gekregen had, ze kan het nog goed voor ogen halen ondanks dat ze de brief direct na het lezen en brand had gestoken. Een voorzorgs maatregel, je kon er niet genoeg nemen als het aan Madison lag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 3:21 pm

Malaya zuchtte zogenaamd geïrriteerd, maar eigenlijk maakte ze zich best zorgen. Ze was inderdaad op de vlucht en dan waarschijnlijk voor de rest van haar leven. Tenminste, als ze geluk had. Als ze pech had zou ze terug het lab in moeten waar er pijnlijke tests op haar werden uitgevoerd. Ze kon de littekens alweer voelen branden. Toch was er niets van deze gedachtegang op haar gezicht te zien. "Nog een keer." Ze probeerde weer verder te komen, stukje bij beetje kwam ze wel steeds verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 3:44 pm

Madison haalde met gemak het meisje in en ging voor haar staan zodat ze er niet langs kon,' Oké ik heb geen idee vertel maar.' Er kwam een lievelijke glimlach op haar gezicht en ze veegde een verdwaalde pluk achter haar oor. Na dit gesprek zou ze waarschijnlijk weer opzoek moeten gaan naar de ontsnapte mensen maar zoals ze eerder al dacht moest ze eerst de naam weten van dit meisje,' Ohh wat dom van me ik ben me vergeten voor te stellen! Ik ben Alleine, of nou ja Madison is de naam maar ik vind het geen leuke naam dus gebruik ik mijn tweede naam, Alleine.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 3:50 pm

Malaya was niet gek, ze had een paar dagen geleden besloten een schuilnaam aan te nemen. "Sue, noem me maar Sue." Het was een naam die in de Filippijnen ook wel voorkwam, een meisje van school had zo geheten. "Ik moet de trein halen." Ze hoopte dat ze Madison hiermee af zou schudden. Ookal had ze tot nu toe niet het plan met de trein te gaan zou ze dat best kunnen doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison
Level 1
Level 1
Madison


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 3:53 pm

Madison liet de naam Sue even in haar hoofd verwerken en keek toen even onderzoekend naar het meisje,' Nou Sue, woon je hier?' Het was een simpele vraag alleen heel veel mensen vonden het raar wanneer je hem stelde dus nam zij het voortouw,' Ik namelijk wel en ik moet zeggen dat het best een pracht stad is, als je van veel drukte houdt!'
Terug naar boven Ga naar beneden
Malaya
Level 2
Level 2
Malaya


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptydi apr 05, 2011 4:22 pm

Malaya schudde haar hoofd, bijna met een grijns op haar gezicht. Madison trapte in de valse naam. "Daarom moet ik die trein ook halen, die brengt me naar het vliegveld en dan vlieg ik terug naar Beijing." Het kwam er vloeiend uit, ookal was het een grote leugen. Vanbinnen grijnsde ze, zou ze Chinees gaan praten? Al kon ze alleen de beginsels zou het net echt lijken en zou Madison er niets van verstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane
Level 1
Level 1
Jane


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptywo apr 06, 2011 7:34 pm

Jane liep vrijwel rustig door Times Square. Het was er erg druk, dat vond ze prettig, dat betekende dat ze niet zo opviel. Ze had nu ook niet heel verdacht haar capuchon op, zoals ze meestal wel had. Rustig genoot ze van de drukte, keek ze in de etalages van veel te dure winkels. Met de mooiste kleding en sierraden. Daardoor lette ze alleen niet erg op waar ze liep, maar haar gehoor en gevoel was wel erg goed, dus dat was een voordeel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 2
Level 2
Ethan


Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptywo apr 06, 2011 7:37 pm

Ethan zat weer rustig tegen een muur geleund. Hij had dit ook een bejing gedaan en daar had het effect gehad. REustig staan en snel zijn been er tussen steken. Als iemand viel was het waarschijnlijk een gewone mens waar hij wel sorry voor zei. Maar als degene snel reageerde had hij geluk. Dan was het waarschijnlijk een ontsnapte die hij moest hebben. Hij had zoals wel vaker zijn zonnebril op zodat je zijn ogen niet zag. Eigenlijk haatte hij deze staat en wou hij liever ergens anders heen. Daarom wou hij het al bijna weg gaan. Toen er een meisje (Jane) aan kwam. Ze leek niet goed op te lettn dus stak hij onopgemerkt zijn voet naar voren zodat ze er waarschijnlijk over zou vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane
Level 1
Level 1
Jane


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptywo apr 06, 2011 7:43 pm

Jane voelde hoe haar voet een andere voet raakte, ook voelde ze zichzelf vallen. Wat was ze soms blij met haar snelle reactievermogen. Voordat ze viel wist ze een stabiele stap over de voeten heen te zetten, zodat ze net niet zou vallen en keek achterdochtig naar degene die zijn voet had uitgestoken. Ze vertrouwde het niet helemaal, ze vertrouwde niemand meer. Ze trok haar wenkbrauw op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ethan
Level 2
Level 2
Ethan


Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptywo apr 06, 2011 7:49 pm

Blijkbaar had hij toch iemand gevonden die gemuteerd was. ''Sorry gaat het'' zei Ethan wel meteen bezorgd. Hij zag dat ze raar op keek wat hij goed snapte. Daarom acteerde hij bezorgd. Hij wist dat hij weer op de vertrouw toer zou gaan omdat het zeker was dat niemand er achter kwam dat hij een tracker was. Al wou hij eigenlijk zo snel mogelijk weg uit deze rot stad. Hij wist zelf goed dat er veel dieven hier waren met messen en zo. Eigenlijk viel het amper op als ze in een straatje een gevecht zouden hebben. Mensen zouden gewoon verder lopen. ''Kan ik misschien iets doen om het goed te maken'' ging Ethan verder om een gesrpek te startn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jane
Level 1
Level 1
Jane


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 03-04-11

New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Emptywo apr 06, 2011 7:53 pm

Jane keek wantrouwig naar de jongen en knikte naar hem. 'Prima.' Klonk het nogal bot uit haar mond en ze zette haar handen bij haar heupen terwijl ze wat beter overeind gaan staan. 'Ja, dat kun je, me met rust laten.' Was haar botte antwoord op het tweede. Ze was meteen op haar hoede, de jongen acteerde nogal schijnheilig. Ze snoof terwijl ze hem in haar op nam. Nee, ze vertrouwde hem niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





New york- Times square Empty
BerichtOnderwerp: Re: New york- Times square   New york- Times square Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
New york- Times square
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Escape :: Het RPG :: Amerika-
Ga naar: